Gouden duo wint zilver

Op 16 januari jl. streden 12 teams om de felbegeerde titel ‘Tafeltenniskampioen Panta Rhei 2020’. De organisatie lag in handen van vakleraar gym Werff Thomas en Ronald Duijs (Maria Bernadette) in samenwerking met tafeltennisvereniging VVV Leidschendam-Voorburg.

Plaats van handeling was de sportzaal naast basisschool Maria Bernadette, waar gestreden werd om de eerste prijs: een fraaie wisselbeker en wellicht eeuwige roem.

Na inspeeltijd en uitleg van de regels werd begonnen met de poulewedstrijden. Ieder team speelde vijf wedstrijden. Per wedstrijd werden twee enkelspelen gespeeld en daarna de dubbel. De sfeer was prima en er werd sportief gestreden om elk punt.

Na de poulewedstrijden was een korte pauze en daarna werd eerst nog een ronde gespeeld om de plaatsen 12 t/m 3 te bepalen en vervolgens de finale tussen de twee poulewinnaars: het duo van De Wegwijzer 1 (Heleen en Manon) en de winnaars van vorig jaar: het bestuursbureau 1 (Michel en Harry). Dat zij de titelverdedigers waren werd door hen nog eens duidelijk gemaakt met het dragen van een goudkleurig shirt.

Na de singels stond het 1-1 en dus moest de dubbel de beslissing brengen. Die werd uiteindelijk na een spannende strijd gewonnen door Heleen en Manon en zij mogen de wisselbeker een jaar lang bewaren.

Na afloop werd nog nagepraat met een drankje en hapje en waren er de complimenten voor de organisatie. Volgend jaar wordt dit toernooi weer georganiseerd. Tafeltennisvereniging VVV Leidschendam-Voorburg heeft nog plaats voor nieuwe leden!

• Gouden duo wint zilver