Nieuwbouw uitbreiding Het Dok in gebruik

Op 10 maart jl. vond de officiële opening plaats van de uitbreiding van basisschool Het Dok (Oegstgeest). Samen met leerlingen van de school verrichtte wethouder Huizing de opening waarna de vele aanwezigen een kijkje konden nemen in het nieuwe deel van de school.
De school heeft sinds kort 1500 m2 extra beschikbaar en die ruimte is hard nodig om  aan de instroom van leerlingen tegemoet te komen.
De bouwplannen startten ruim twee jaar geleden. Tegenover het hoofdgebouw van de school is een gezondheidscentrum gebouwd. De eerste verdieping van dit gebouw is ingericht om het onderwijs in units te kunnen geven. Er is volop ruimte, nieuw meubilair, en ook een teamkamer (die gemist werd in het hoofdgebouw). Het gevolg van de uitbreiding is dat ook in het hoofdgebouw meer ruimte is ontstaan. Momenteel telt de school ruim 430 leerlingen en als de prognoses werkelijkheid worden groeit het aantal in de komende jaren naar ongeveer 600 leerlingen. Daarmee is de school niet alleen de innovatiefste basisschool in Oegstgeest maar ook de grootste.
  • IMG_9115
  • IMG_9124